Eerste ontmoetingsavond ouders een feit!

Wat een bijzondere avond, die állereerste ontmoeting tussen ouders, bestuur en de beoogde zorgverlener Fittin op donderdag 7 oktober! Wij vonden hem in elk geval heel geslaagd. De bijzonder gastvrije ontvangst in Recreatieoord de Warande Oosterhout heeft daar zeker aan bijgedragen.

De sfeer was open, laagdrempelig, gemoedelijk. We zijn toch vooral ouders onder elkaar die het beste voor hebben met hun zoon of dochter. Van begin tot eind wisselden persoonlijke verhalen elkaar af. Het vierkoppige bestuur was natuurlijk aanwezig: initiatiefnemers Ingrid en Ferdy Benoist en bestuursleden Ingrid Kloppenburg en Marloes van Peer. De stand van zaken van het initiatief geeft reden voor vertrouwen in de toekomst.

Leonie van Geel en Ingrid van den Heuvel van Fittin vertelden welke rol Fittin gaat spelen tot aan de opening van het initiatief. Beiden hebben duidelijk ruime ervaring met ouderinitiatieven en gaven aan enthousiast te zijn over ons initiatief.

Vrijwilligster Inge van Megen slaagde er snel in om de ouders met elkaar te verbinden. Ouders waren geïnteresseerd in de informatie over het initiatief, maar even zo goed in elkaars verhalen.

We waren zeker nog niet uitgepraat die avond, dus inspiratie genoeg voor een volgende ontmoeting in het eerste kwartaal van 2022. En wie weet zijn er dan meer ouders van een zoon of dochter met een verstandelijke beperking die ons hebben weten te vinden.

Er is nog plaats!

We blijven de verbinding zoeken. Interesse om ambassadeur, vrijwilliger of sponsor te worden van ons ouderinitiatief? Neem dan contact met ons op.