Informatieavond in onze woonbuurt over de bouwplannen

Op 30 oktober 2023 heeft de gemeente Oosterhout een inloopavond georganiseerd in de woonbuurt waar het plan van Covída wordt gebouwd: Oosterheide. 20 tot 30 mensen zijn op de uitnodiging van de gemeente ingegaan die gehouden werd bij Floralia. Thuisvester presenteerde ons bouwplan. Prisma was er aanwezig om het bouwplan wat naast ons wordt gebouwd te laten zien. De gemeente etaleerde de inrichting van de openbare ruimte. 5 ambtenaren waren aanwezig om vragen van de nieuwsgierige mensen over stedenbouw, verkeer, groen en spelen te beantwoorden.

Aan de voorzijde van de twee bouwplannen aan de Jan Luikenstraat komt veel groen dat het bestaande groen van de Burg. Holtroplaan aan het groen van de Geert Grootelaan linkt. Er komen extra parkeervakken in de te verbreden straat.

De functies van het bestaande speelveld waar het gebouw van Covída komt worden naar 2 nieuwe speelvelden verplaatst. Voor de kinderen komt er rechts van Covída een nieuwe speelplek. Voor de oudere jeugd komt ertussen de  Burg. Holtroplaan en de Lodewijk Napoleonlaan een groot sportveld.

BN DeStem was aanwezig op de avond en kwam de volgende dag met een artikel over de bouwplannen in de wijk Oosterheide.