Op 12 juli 2022 heeft in Floralia de omgevingsdialoog plaatsgevonden van ons plan. In een omgevingsdialoog legt een initiatiefnemer het plan voor aan de buurtbewoners die in de nabijheid van de plan locatie wonen. De buurtbewoners kunnen op de plannen reageren. In dit geval heeft woningcorporatie Thuisvester en Covída het plan gepresenteerd aan de bewoners uit de buurt van de Jan Luikenstraat – Melis Stokelaan – Van Veldekestraat. Ca. 80 adressen waren uitgenodigd.

Uit de buurt zijn 4 mensen de plannen komen aanhoren. Verder waren er mensen van Thuisvester, de gemeente Oosterhout, Fittin en stichting Covída aanwezig. Thuisvester en Oomen architecten hebben verteld over de locatie van het plan, hoe het ontwerp van de nieuwbouw eruit ziet en hoe het proces van de omgevingsdialoog verder verloopt. De sfeer tijdens de dialoog was ontspannen. Er was ruimte en tijd om een ieder aan het woord te laten.

3D Impressie van het schetsontwerp

Middels een vraaggesprek tussen Gertjan te Hoonte, Thuisvester en Ingrid Benoist is de aanwezigen verteld waar stichting Covída voor staat en wie de toekomstige bewoners zijn. In een video hebben 7 bewoners zich gepresenteerd aan de aanwezigen.

De 4 mensen waren teleurgesteld dat het ‘groen’ waar de mensen nu op uitkijken verdwijnt en plaats gaat maken voor een gebouw. Verder waren de mensen ontevreden over de communicatie met betrekking tot het bouwplan van onze buren. De mensen waren positief over de doelgroep mensen die er komt wonen.

Mensen uit de buurt kunnen tot 14 dagen na de datum van de omgevingsdialoog hun opmerkingen maken en vragen stellen. Van de dialoog en de gestelde vragen wordt verslag gemaakt. In de uitwerking van het plan worden vragen en opmerkingen meegenomen. Thuisvester gaat vervolgens samen met de gemeente de bestemmingsplanprocedure opstarten.