Architectenbureau Oomen heeft in opdracht van woningcorporatie Thuisvester een schetsontwerp gemaakt van de nieuwbouw Covída. Het ontwerp is tot stand gekomen op basis van het Ruimteprogramma dat door de stichting is opgesteld. Op het schetsontwerp wordt de komende weken door de stichting gereageerd. Maar de eerste reacties zijn erg positief!

De 45 m2 grote appartementen hebben een logische indeling met een eigen terras of balkon. De gezamenlijke ruimtes in de woning zijn centraal gesitueerd. Loopafstanden naar appartementen zijn kort. De architect heeft er voor gezorgd dat er vanuit de meest gebruikte ruimtes veel zichtlijnen zijn. Ook vanaf de verdieping zorgt een vide voor belangrijke zichtlijnen.

Nadat er op dit schetsontwerp is gereageerd en de architect de opmerkingen heeft verwerkt gaat de architect werken aan het uiterlijk van het gebouw, zoals de gevels. Het ontwerp wordt vervolgens gebruikt om het ouderinitiatief inclusief Covída woning te presenteren aan de bewoners in de buurt waar het gebouw gepland is. De locatie wordt bekend gemaakt zodra de gemeente Oosterhout en Thuisvester het ontwerp van het gebouw en de inpassing van het gebouw in de omgeving gereed hebben.

Plattegrond begane grond

Plattegrond verdieping